Android Nedir ?
Günümüz teknolojisinde en  çok duyulan terimlerin başında hiç şüphesiz Android geliyor. Bu kadar çok kullanıcının bu terimi kullanmasının da elbette güçlü nedenleri var. Peki, Android tam olarak nedir? Ya da neden bu terimi sürekli olarak her yerde duyuyoruz. Android bir işletim sistemidir. Öyle ki bu işletim sistemi artık sadece akıllı telefonlarda kalmadı. Tabletler, navigasyon cihazları ve hatta bazı mini laptoplarda dahi bu işletim sistemi kullanılıyor. Bu işletim sistemi diğer basit tabanlı işletim sistemlerine göre kullanıcılarına oldukça geniş seçenekler sunmasından dolayı da tam olarak akıllı bir işletim sistemi olarak sayılıyor. Bu işletim sistemini çok fazla duymamızın nedeni de şuanda en büyük kullanıcı kitlesine sahip olmasıdır.

Piyasa üzerinde android işletim sistemi ile kafa kafaya yarışan birçok işletim sistemi daha var. Fakat hem sunmuş olduğu özgürlükçü yapıyı hem de kullanıcıların özgürlükleri kısıtlamayan en geniş mağazaya sahip olan işletim sistemi olması nedeniyle diğer işletim sisteminin birkaç adım ilerisinde yer almaktadır. Ayrıca günümüzde Samsung ve LG, HTC gibi birçok markanın cihazlarını geliştirirken kullanmış olduğu işletim sistemidir.

Bu nedenledir ki artık günümüzde android sözcüğünü çok fazla duyuyoruz. İleride ki günlerde de tam olarak android kadar özgürlükçü bir işletim sistemi çıkmayana kadar android’in ismini duymaya devam edeceğiz. Ancak öyle görünüyor ki yenilenen alt yapıları sayesinde Android’in yakın gelecekte bileğini bükebilecek bir rakibin meydana gelmesi oldukça güç.



0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top